Skip to content

CONSTIINTA…

November 17, 2008

Te vad. Vad absolut tot ce faci. Stiu totul despre tine. Stiu cand, unde si cu cine umbli. Stiu fiecare pas, fiecare miscare a ta. Stiu chiar si cand respiri. Ti-e teama? De necunoscut..de mine…de tine? Te simti vinovat si nu iti dai seama cine iti stie secretele? Te nelinisteste, te infurie, te inspaimanta gandul ca cineva ti-a patruns in minte si incerci sa afli cine? Te-ai crezut invincibil, dar ai gresit, cand, in gandul tau, a incoltit ideea ca nu poti fi descoperit. Nu poti fi atins de nimeni si nimic. A fost ultima greseala pe care ai comis-o, dar si cea mai mare. Care te va costa viata, dar nu inainte de a afla cum este sa fii tu cel care e inselat, sa fii tu cel care este distrus, sa fii tu cel care sufera. Si ce suferinta!…

Nici daca ai avea o minte diabolica nu ti-ar trece prin minte ceea ce ti-am pregatit. Nici macar pe sfert.

Se zice ca razbunarea e arma prostului. Ca il distruge pe cel menit sa fie terminat, dar sfarseste prin a te distruge si pe tine. Dar nu o sa mi se intample asta. Pentru ca la mijloc se afla dreptatea, adevarul, cinstea…dar, mai presus de toate, respectul de sine si sufletul, pe care le-am pierdut.

Le-am pierdut!… Mai bine zis, mi le-ai furat. Mi-ai ucis sufletul. Nu il mai am. Sunt o umbra pe pamant…o stafie…un trup fara suflet…

Ce a mai ramas din mine?… Nimic. Doar un sentiment imposibil de descris in cuvinte care ma tine in viata pana te voi vedea distrus, terminat, tarandu-te la picioarele mele, implorand macar un strop din ceea ce se numeste mila.

Abia atunci, sufletul meu se va putea odihni linistit, va putea sa se alature celor dragi mie si trupului pe care l-a parasit cu ceva timp in urma. Ai crezut ca daca mi-i vei rapi pe cei dragi vei reusi sa ma termini cu totul. Te-ai inselat! Acum pregateste-te pentru confruntarera finala. Tu si eu! Asta daca Constiinta ta te va lasa sa traiesti de parca nimic din tot ce a fost nu s-a intamplat. Se apropie!

Ai reusit sa distrugi un zambet de copil de pe buzele unui adult. Inocenta furata nu va reveni nicicand in sufletul mort ce mai are un singur tel de atins: distrugerea ta. Ca persoana, ca om de afaceri, ca barbat, ca tata. Va veni ziua in care adevarul va iesi la iveala si atunci nu vei mai avea cale de scapare si vei plati pentru toate faradelegile tale. O zi in care, dupa o perioada lunga de ploi si nori, va rasari in sfarsit soarele in sufletul meu. Un soare rece, care imi va da putin din elixirul numit speranta…speranta ca viata merge inainte, ca nu am ajuns la capatul firului din labirintul vietii. In ziua aceea tu vei fi regretat clipa in care te-ai nascut, clipa in care m-ai cunoscut, clipa in care mi-ai descoperit punctul slab si ai decis sa profiti de inocenta de copil prezenta in trup de femeie.

La finalul acestei triste povesti, iti vei fi pierdut prestigiul, onoarea, respectul de sine. Orgoliul de macho, de barbat fatal – asa cum te considerai tu -, iti va fi ranit pana in strafundul sufletului. Nu vei mai avea posibilitatea sa vorbesti cu cineva. Nu vei mai putea privi pe nimeni in ochi. Nu vei mai avea curajul sa iesi pe strada, sa iei contact cu lumea inconjuratoare. Dar, nu inainte de a simti pe pielea ta dispretul oamenilor, venit din partea celor pe care, candva, tu ii tratai cu superioritate, cu dispretu-ti caracteristic. Vei avea ocazia sa vezi cum e atunci cand lumea te trateaza ca pe un nimeni, ca pe un gunoi.

Si, atunci, ma intreb: este posibil sa existe Constiinta in mintea unui om care gandeste cu orice altceva, mai putin cu mintea? Ar putea sa existe in tine o farama de bunavointa? Vei putea in acele momente de dispret total din partea oamenilor, sa afirmi ca nu ai nimic sa iti reprosezi, nimic sa regreti din tot ce ai facut?

Dupa ce te voi fi distrus, eu voi avea Constiinta impacata. Voi stii ca am facut tot ceea ce trebuia sa fac si nimic mai mult. Dar tu? Vei putea spune acelasi lucru? Vei putea afirma ca ai Constiinta impacata? Sau mai bine spus: tu ai Constiinta?…

(august-noiembrie 2005)

Leave a Comment

Leave a Reply

